Klachtenprocedure

Het kan gebeuren dat er iets op de Ruytergroep voorvalt waar u het niet mee eens bent. Het kan om een incident gaan of iets structureels waar we ons nog niet van bewust zijn. Wacht niet te lang om met ons contact op te nemen. Iedereen is beter af met tijdig een serieus gesprek dan achteraf een klacht.

  • U kunt vóór en na de opkomsten op de leiding afstappen. Dat is de beste weg voor een directe afstemming zonder misverstanden, maar we vragen uw begrip voor het feit er op dat moment voor een diepgaand gesprek geen ruimte is.
  • U kunt de leiding per mail bereiken via het algemene e-mail adres.
  • U kunt de leiding telefonisch benaderen, zie onze contactpagina voor het juiste telefoonnummer.

Om een correcte afhandeling te borgen wordt een klacht op de Ruytergroep behandeld door twee personen. Bij een eerste gesprek met een individuele leiding, bijvoorbeeld voor of na de opkomst, zal het daarom gaan om het goed begrijpen van uw punt. Er worden geen spijkers met koppen geslagen.

Er zijn zaken te verzinnen die geen uitstel verdragen en op een dergelijk moment zullen we doen wat we kunnen om daar naar te handelen. In normale gevallen streven we er naar een klacht binnen twee weken behandeld te hebben. De Ruytergroep bestaat uit vrijwilligers met doordeweeks allemaal een anders gevulde agenda. Er kan daardoor tijd overheen gaan voor een standpunt zorgvuldig bepaald
is.